Ako zistiť, či je vaša firemná prezentácia v poriadku

otáznikPozrime sa bližšie na prezentáciu firmy na webe, ktorú predstavujú firemné stránky. Slúžia na podanie informácií o spoločnosti ako takej a na získanie potenciálnych klientov. Chyby na vašej stránke môžu odradiť mnoho návštevníkov, ako ich teda odhaliť?

Prezentácia firmy musí byť posúdená nezávislým pozorovateľom

Je krutou pravdou, že na väčšinu chýb sami neprídete. Svoju web stránku vidíte cez vlastnú subjektivitu a čo sa vám zdá pekné a vhodné, to v skutočnosti odrádza. Musíte nájsť niekoho z opačnej strany – zo zákazníkov. Odhaliť problémy môžete viacerými spôsobmi:

  • požiadať rodinného príslušníka alebo kamaráta, aby si firemnú prezentáciu pozrel
  • uskutočniť anketu priamo cez stránku
  • použiť svoj firemný newsletter a požiadať o vyplnenie dotazníka (vhodná je motivácia vo forme určitej výhry)
  • najať si konzultanta

V každom prípade je však nutné pýtať sa na konkrétne veci, nie príliš všeobecne. Jednému známemu napríklad zadajte úlohu nájsť istú informáciu (napr. cenu služby), druhého sa spýtajte na dizajn a pod. Ak požadujete priveľa, dostanete všeobecné rady a tie sú nepoužiteľné.

Ako vyzerá váš firemný profil

Pre firmu je dôležité, ako ju vníma zákazník. Využite svojich klientov a spýtajte sa na ich názor. Niektorým zaimponuje váš záujem a vy tak získate cenné informácie. Marketing, konkrétne PR (public relations = vzťahy s verejnosťou), sa zaoberá tým, ako je vnímaná vaša firma.

Ak o vás nikto jakživ nepočul, asi bude chyba niekde v propagácii. Pokiaľ sa o vás nehovorí v dobrom, bude to chcieť veľa snahy napraviť si meno. Vedzte však, že vybudovať si dobré meno je oveľa jednoduchšie než napraviť si pošramotenú povesť. Myslite na to vopred a keď sa bude váš podnik nachádzať v dobrej finančnej situácii, investujte do zlepšenia popularity firmy.

Majte oči otvorené a nechajte si poradiť

Momentálne máme jedného klienta (dochádzkový systém TiDo), s ktorým preberáme kompletnú stratégiu na vylepšenie jeho firemnej prezentácie. Neváhal nám napísať a spýtať sa na náš názor. Veľa obáv sme mu potvrdili a vďaka inému pohľadu na vec sa všetko začalo hýbať.

Web stránka dostane nový vzhľad,  upravia sa texty, vykoná sa optimalizácia pre vyhľadávače a takouto kompletnou úpravou sa všetko posunie k lepšiemu. Časť práce (copywriting) vykonáme aj my, na ďalšiu sú tu iní odborníci. Web sa rýchlo mení a čo raz bolo dobré, dnes už nie je. Práve preto získavajte podnety pre zmenu neustále.

Ponaučenie: Ak reklama funguje – nemeňte ju! Ak testovaním získate lepšiu verziu – nasaďte tú lepšiu! Zmenou dosiahnete skôr stanovený cieľ.

Nie ste si istý svojou firemnou prezentáciou? Na názor sa môžete opýtať aj nás, stačí nás kontaktovať.


Jedna reakcia na “Ako zistiť, či je vaša firemná prezentácia v poriadku

  1. Spätné upozornenie: Zmena dizajnu: Áno či nie? Možno! | Ako písať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *