Napísať dobrý SEO článok je naozaj umenie, no pokiaľ sa nepostaráte o jeho efektívnu publikáciu, môže byť úplne zbytočný. Začať by ste mali od výberu kvalitného, tematického a predovšetkým navštevovaného webu. Pýtate sa, ako nájsť takýto web?
Pri výbere serveru, na ktorý by ste mali záujem umiestniť váš SEO článok, by ste sa mali v prvom rade zaujímať, ako často daný web píše články o podobných témach, ale i o ich kvalitu. Pokiaľ máte záujem o uverejnenie článku napríklad o matracoch, treba vyhľadať online magazín resp. online časopis, ktorý sa venuje téme nábytok. Vypíšte si zoznam online magazínov, ktoré sa venujú danej téme a postupne si vyberte taký, ktorý je pre vašu tému najvhodnejší.
Zabudnite však na PR weby! Jednoducho ide o stránky, ktoré sú určené pre bezplatné zverejňovanie PR článkov. Pýtate sa, kto by takéto stránky navštevoval? No predsa nikto, resp. minimum ľudí. Je to teda nezmysel a na túto možnosť určite ani nemyslite.
Postup vyhľadávania najvhodnejšieho online magazínu
Do vyhľadávacieho okienka vyhľadávača Google napíšte kľúčové slovo, ktoré sa týka vašej témy a z analýzy vám vyjdú online magazíny s najväčším počtom kľúčového slova, ktoré ste si zvolili. Na týchto magazínoch je teda najlepšie zverejniť váš PR článok, keďže ide o online magazíny, ktoré sa týkajú vašej témy. Pokiaľ sa pýtate, ako by mal taký článok vyzerať, copywriter musí dodržať niekoľko zásad. Článok by mal byť prirodzený, to znamená, že nemôže hneď v úvode odradiť čitateľa zbytočnou reklamou. Je tiež dôležité, aby bol rozdelený do niekoľkých bodov a odstavcov, vďaka čomu bude oveľa prehľadnejší. Samozrejme, že musí obsahovať kľúčové slová, ktoré dokážu užívateľa po kliknutí presmerovať na daný web.
Zásady kvalitného online magazínu
Správny online magazín by mal dodržiavať niekoľko zásad, ktoré sú pochopiteľne u každého individuálne. Je však dôležité, aby bol prehľadný, vďaka čomu sa bude užívateľom na danom webe jednoduchšie orientovať. Magazín by mal byť pochopiteľne prístupný a samozrejme, že je dôležitý i originálny dizajn. Obsah musí byť pútavý a jedinečný, čo priláka denno-denne nových užívateľov.
Prečo je dôležitý internetový marketing?
Pokiaľ však existuje internetový magazín, ktorý síce funguje, ale nie je pomocou vyhľadávača nájdený, ide o zbytočné mrhanie času. Základným nástrojom je SEO, čo znamená optimalizáciu pre vyhľadávače. Existujú však aj rôzne iné nástroje, ktoré podporujú viditeľnosť online magazínu. Internetový marketing je každému asi známy, no jeho využitie má širší význam. Slúži predovšetkým na získanie úspechu na internete, propagáciu firmy a ide i o súčasť komplexného balíku online reklamy. Cieľom internetového marketingu je nájsť zákazníkov a vyhľadať produkty alebo služby, ktoré uspokoja ich potreby. Ide teda o využívanie služieb internetu na realizáciu či podporu marketingových aktivít. Internet sa používa najčastejšie na umiestňovanie reklamy, ale je vhodný aj na komunikáciu s verejnosťou, čo nám umožňujú práve PR články.
FOTO: Rawpixel.com + studiostoks / Dollar Photo Club