Prednedávnom sme písali, prečo sa vyhnúť určitému typu SEO článkov. To však neznamená, že odporúčame zanevrieť na SEO. Optimalizácia pre vyhľadávače sa dá robiť i rozumne. Medzi také aktivity patria aj tzv. mikrostránky. Ako by taká stránka mala v súčasnosti vyzerať? Aké sú trendy v súčasnom webdizajne?
Prepojenie obsahu a vzhľadu
Čo to sú mikrostránky? Ide o jednoduché webové stránky zamerané na konkrétnu tému (produkt, službu, reklamnú kampaň apod.). Často slúžia ako doplnok hlavného webu, z ktorého si vyberú iba určitý výsek informácií (no niekedy sú samostatnou prezentáciou). Súčasným trendom je zamerať sa práve na tento výsek a čo najviac ho využiť. Zabudnite na všeobecne vyzerajúce šablóny. Sústreďte sa na to, čo chcete prezentovať a zobrazte to. Nespoliehajte sa iba na slová!
Jednoduchosť
Zatiaľ čo kedysi sa uplatňoval vyumelkovaný dizajn plný nesúrodých grafických prvkov, dnešný svet webdizajnu sa dá opísať ako minimalizmus. A nejde len o módu, ale skôr o efektívnosť. Chcete predsa, aby návštevníci rýchlo pochopili, o čo vám ide, alebo nie? Preto sa dizajn čo najviac zjednodušuje a vychádza v ústrety zákazníkom, ktorí hľadajú cestu k svojmu cieľu. Základ tvoria často iba dve-tri farby. Miesto množstva rozličných prvkov sa uprednostňujú priame línie. Rada je jednoduchá. Najskôr vytvorte dizajn a potom sa ho pokúste osekať o všetky zbytočnosti.
Originalita
Nemusíte sa snažiť vytvoriť originálny dizajn od základov. Namiesto toho sa sústreďte na detaily. Používajte vlastné obrázky (ak ich nemáte, nechajte si ich nafotiť) a vyplňte nimi podstatnú časť obrazovky. Nekupujte grafiku (tlačidlá, línie a iné pomocné prvky) vo fotobankách. Radšej vypracujte všetky grafické prvky až do tých najmenších podrobností. Zamerajte svoju pozornosť na písmo a vyberte si font zodpovedajúci celkovému vzhľadu. Jednoducho zaujmite eleganciou, vďaka ktorej si návštevníci váš web zapamätajú.
A na záver… nebojte sa nového!
Niekedy sa stretávame s predsudkom, že funguje iba to, čo už raz bolo použité. Tvorba www stránok však nie je veda. Množstvo vlastníkov webov zostáva pri roky starom vzhľade a čudujú sa, prečo už nezaujme návštevníkov tak, ako v minulosti. Je dôležité uvedomiť si, že online svet sa neustále vyvíja. Napokon, aj Google už niekoľkokrát redizajnoval svoje logo. Prečo by ste nemali skúsiť to, čo robia tí najlepší?
Trend zjednodušovania vzhľadu webu je badateľný už dávno a je zrejmé, že to funguje. Keď na niektorom staršom webe zmením vzhľad, vždy sa to odzrkadlí vo zvýšenej dobe strávenej na webe aj na zárobkoch na reklamne. Postupne takouto zmenou prejdú všetky moje weby, pretože čo sa ľuďom páčilo v minulosti, dnes už ich nezaujme.